De buitenlessen van donderdag 4 juni gaan door

Geplaatst op: 11 mei 2020

De buitenlessen van donderdag 4 juni gaan door:

 

op het veldje/schoolplein van de Borgschool

17.00 – 18.00 uur – Freerunnen groep 5/6

20.00 – 21.00 uur – Fitmix

 

 

Buitenlessen

Geplaatst op: 10 mei 2020

Vanaf maandag 11 mei starten we met buitenlessen voor de jeugdleden en vanaf donderdag 14 mei voor de senioren. Via de mail  hebben we de leden geïnformeerd hoe we dit gaan doen. Hierin staat alle informatie met de richtlijnen, protocollen, tijdelijk lesrooster, locatie(s), etc.

Omdat buitenlessen weersafhankelijk zijn houden we u via de website dagelijks tussen 9.00 en 9.30 uur op de hoogte of lessen kunnen doorgaan.

 

Paas-thuis-BINGO.

Geplaatst op: 10 april 2020

Wie doet er mee met onze paas-thuis-BINGO?

Wie lukt het om de paas-thuis-BINGO-kaart vol te krijgen? Misschien zelfs wel in dit paasweekend, en heel misschien zelfs wel als aller eerste?!

We hopen dat er heel veel mensen (lid of niet, jong of oud) zullen meedoen met deze leuke challenge!
Laten we er een spannende paas-strijd van maken, om zo toch een beetje samen, op een leuke manier, in beweging te kunnen zijn.
 
Heb je een oefening gedaan? Stuur een foto of filmpje op als bewijs. Al eerder ingestuurde filmpjes/foto’s tellen niet mee zodat iedereen bij nul begint.
 
Succes!
 
Insturen kan via een privébericht op Facebook of Instagram of via turningwinsum@gmail.com.

Paas-thuis-BINGO
Paas-BINGO-kaart

Tussenstand Ingstagram thuis-challenge.

Geplaatst op: 27 maart 2020

Let op, deze pagina wordt regelmatig vernieuwd!

Inmiddels zijn we al even bezig met onze Instagram thuis-challenge en dus is het tijd voor een tussenstand van de wedstrijd-challenges.

Voor de eerlijkheid hebben we de uitslag verdeeld in twee groepen (onderbouw en bovenbouw);
Onderbouw: Meisjes Mini-instap t/m Pupil 2 + jongens Instap en Benjamin
Bovenbouw : Meisjes/dames Jeugd 1 t/m Senior + jongens/heren Pupil t/m Senior.

Challenge 4; hoelang kun jij muurzitten?
Onderbouw:
🥇: Sofie met 7 min. 2 sec.
🥈: Sanne met 2 min. 51 sec.
🥉: Lynn met 1 min. 10 sec.
Bovenbouw:
🥇: Lieke met 10 min. 3 sec.
🥈: Kitty met 5 min 30 sec.
🥉: Daniëlle/Lotte met 5 min.
 
Challenge 6; hoelang kun jij planken?
Onderbouw:
🥇Sanne met 3 min. 1 sec.
🥈Lynn met 2 min. 40 sec
🥉Sofie met 1 min. 9 sec.
Bovenbouw:
🥇: Lieke met 3 min. 11 sec.
🥈: Kitty met 3 min.
🥉: Lotte met 2 min.
tussenstand
Sieger hard aan het werk voor de sit-up challenge
Challenge 9; hoeveel sit-ups kun jij maken in 1 minuut?
Onderbouw:
🥇
: Sanne met 36
🥈: Sofie met 13
Bovenbouw:
🥇: Luc/Lieke met 49
🥈: Kitty met 45
🥉: Sieger met 38
 
Challenge 11; hoelang kun jij in handstand staan?
Onderbouw:
🥇
: Sofie met 2 sec.
Bovenbouw:
🥇
: Lotte.R. met 1 min. 10 sec.
🥈: Luc met 39 sec.

🥉: Lieke met 10 sec.

 

tussenstand
Lotte tijdens de handstand-challenge.

Challenge 14: Hoelang kun jij, met je ogen dicht, op één been blijven staan?
Onderbouw:
🥇Sofie met 9 sec.
Bovenbouw:
🥇: Kitty met 4 min. 24 sec.
🥈: Daniëlle met 38 sec. (icl. boek op haar hoofd!)

Challenge 16: Hoelang kun jij 1 kilo (= 1L water) met gestrekte armen op schouderhoogte houden?
Onderbouw:
🥇: Lynn met 3 min. 4 sec.
Bovenbouw:
🥇: Kitty met 10 min. 11 sec.
🥈: Richard met 7 min. 3 sec.

Challenge 19: Hoe vaak kun jij knipmessen in 30 seconden?
Onderbouw:
🥇: Sofie met 22
Bovenbouw:
🥇: Kitty met 27
🥈: Daniëlle met 20
🥉Sieger met 6

Challenge 23: Hoelang kun jij de sideplank (beide kanten bij elkaar optellen)?
Bovenbouw:
🥇: Kitty met 3 min. 35 sec.

Challenge 26: Paas-thuis-BINGO:
🥇: Yvonne
🥈: Kitty
🥉: Aaricia
Challenge 27: Hoe vaak kun jij opdrukken in handstand?
🥇: Lisa: 13
🥈: Lotte.H.: 11
🥉: Kitty: 7

Challenge 30: Hoeveel WC-rollen kun jij opstapelen terwijl je in handstand staat?
🥇: Kitty: 7

 

Instagram thuis-challenge

Geplaatst op: 19 maart 2020

Let op, deze pagina wordt regelmatig bijgewerkt en geüpdatet.

Op onze selectie-Instagram zijn we momenteel bezig met een “thuis-challenge”. Dit houdt in dat er elke dag een nieuwe uitdaging wordt geplaatst die leden (en niet-leden) kunnen uitvoeren. Heb je een challenge uitgevoerd? Zorg dan dat je hier een foto of filmpje van hebt en stuur deze op (bijvoorbeeld via een privébericht op Facebook of Instagram).
Op deze manier proberen we met elkaar van deze lastige en onzekere periode het beste te maken.

De eerste vijf uitdagingen: 
Thuis Challenge
Challenge 1 t/m 5

Uitdaging 1: Maak een mooie handstand.
Uitdaging 2: Zoek een plek waar je een (spreid)hoeksteun kunt maken.
Uitdaging 3: Maak een mooie spagaat.
Uitdaging 4: Hoelang kan jij muurzitten? (Lieke staat met 10min03 op dit moment ruim aan de top!)
Uitdaging 5: Maak een boogje of bruggetje

Uiteraard hoef je niet alles perfect te kunnen voor een mooie foto. En als iets echt niet lukt, kun je die challenge ook gewoon overslaan, op je eigen manier doen of een foto/filmpje laten zien van hoever je wél komt!

Uitdaging zes t/m uitdaging tien:
Thuis challenge
Challenge 6 t/m 10


Uitdaging 6: Hoelang kun jij planken? (Met 3min11 staat het record op Lieke’s naam)
Uitdaging 7: Maak een creatieve zweefstand.
Uitdaging 8: Maak een foto van jouw “zee-otter”.
Uitdaging 9: Hoeveel sit-ups kun jij maken in 1 minuut? (Het record is 49 door Lieke en oud-lid Luc)
Uitdaging 10: Maak een standspagaat (met of zonder muur)

thuis challenge
De oefening die door de selectie-groep tot “Zee-otter” is gedoopt.

 

 

 

 

 

 

Uitdaging elf tot en met vijftien:
thuis challenge
Challenge 11 t/m 15

Uitdaging 11: Hoelang kun jij in handstand staan? (met 1min10 staat het record op naam van Lotte)
Uitdaging 12: Hoe ver kun jij voorover buigen als je in spreidzit zit?
Uitdaging 13: Zoek een plek in of om je huis waar je een hoekhang kunt maken.
Uitdaging 14: Hoelang kun jij, met je ogen dicht, op één been blijven staan? (zodra je met een hand of je andere voet de grond raakt, of ergens op steunt, stopt de tijd) (Wie komt er over de 4min24 van Kitty?)
Uitdaging 15: Welk (turn-/gym-/freerun-) element kun jij met een boek op je hoofd?

Uitdaging zestien tot en met twintig:
thuis challenge
Challenge 16 t/m 20


Uitdaging 16:
Hoelang kun jij één kilo (bijv. 1L water) met gestrekte armen op schouderhoogte voor je houden? (Het record is 10min11, door Kitty)
Uitdaging 17: Maak een hoeksteun.
Uitdaging 18: Maak een pirouette (welke soorten kun jij allemaal bedenken?).
Uitdaging 19: Hoeveel knipmessen kun jij in 30 seconden? (Het record staat met 27 keer op Kitty’s naam)
Uitdaging 20: Hoe ver kun jij de split?

Op naar de volgende vijf uitdagingen.
Uitdaging 21: Kun jij opstaan vanaf je billen met 1 been (je andere been vasthouden)?
Uitdaging 22: Maak een zonnige turn(of gym- of freerun-)foto (dat kan ook in je woonkamer zijn waar de zon naar binnenschijnt).
Uitdaging 23: Hoelang kun jij de sideplank (beide kanten bij elkaar optellen)? Alleen met één onderarm en één voet op de grond leunen
Uitdaging 24: Maak een radslag (op een balk, op één arm, tot op je tenen of wees zelf lekker creatief!)
Uitdaging 25: Maak een mooie kaars

Uitdaging 26: Paas-thuis-BINGO
Uitdaging 27: (Hoe vaak) kun jij opdrukken terwijl je in handstand staat?
Uitdaging 28: Maak een loop- of spagaatsprong
Uitdaging 29: Hoe ver kom jij met de spagaat met je verkeerde been?
Uitdaging 30: Hoe veel WC-rollen kun jij stapelen terwijl je in handstand staat?

Uitdaging 31: Maak een kopstand
Uitdaging 32: Kun jij een t-shirt aantrekken terwijl je op de kop tegen de muur staat?
Uitdaging 33: Maak een salto (of laat het lijken alsof je dat doet).
Uitdaging 34: Welk element kun jij met een bal op je voeten?
Uitdaging 35: Laat op een creatieve manier zien welk onderdeel jij het leukste vindt.

Heb jij ook nog een leuke oefening die we kunnen toevoegen aan deze challenge? Laat het ons weten, want misschien komt jouw oefening dan binnenkort wel langs!
Denk aan kracht, lenigheid of een andere turn- gym- of freerunoefening. Belangrijk is wel dat de oefening (ook) BINNEN uitgevoerd moet kunnen worden!!

We hopen elkaar snel weer te zien in de gymzaal, maar tot dat moment zullen we het contact proberen te blijven houden via deze website, e-mail, Facebook en Instagram.
Iedereen die in deze tijd hard moet werken, veel zorgen heeft, ziek is of bij de risicogroep hoort, willen we heel veel sterkte en kracht toewensen. Laten we elkaar proberen te helpen en te steunen in deze tijd!